Wednesday, February 3, 2010

badut kan?

kamu menelah; aku tenang. riang gemintang.

hey, kamu salah.
muka aku cuma tersadur bedak
untung saja kalau dalamnya tak berkeladak
yang luar kau nampak, dalamnya tak siapa bisa menebak.

ya. aku ini memang badut kan?
lukis senyum pada mulut
telan liur, kemam dahi yang berkerut.

15 comments:

  1. sungguh jd badut adalah paling pedih sorok rupa sebenar dgn topeng senyuman dan ketawa..dalamannya..hanya sibadut dan penciptaNya yg tahu

    ReplyDelete
  2. badut jugak ade hati perasaan wlau senyum tlukis lebar di mulut hati tahu senyum itu palsu =)

    ReplyDelete
  3. sedap syuk~~
    tp bukan ko jgk yg soh luah ke..
    jgn simpan dalam nnt sakit=p

    ReplyDelete
  4. badut sllu gembirakn orng len...tp hatinya tiada yg tau

    ReplyDelete
  5. kenapa nak kena tunjukkan kelemahan yg ade?
    kekadang topeng tu bagus~
    ko ley berselindung tuk membina diri ko sebelom ko bebetul kuat~
    pikit dri positif side~

    ReplyDelete
  6. tambah kan lagi komen syuk~~

    menari di depan orng,
    merengkok di belakang sorng2

    tp biar rasa kelam
    lihat orng senang
    hati akan jadi riang~~

    ReplyDelete
  7. terima kasih byk2~
    kdg2 membadutkan diri itu wajar~

    kita semua adalah badut.
    trpulang pd org utk suka atau tidak.

    ReplyDelete
  8. aku suka badut.
    kecik2 selalu jumpe.

    ReplyDelete
  9. jgn nak badut sgt..
    kad jgn lupe buat..
    haha..

    ReplyDelete
  10. sedap.....

    ko mmg badut
    badut yg suka meramput
    buat semua orang merungut
    sebab x henti2 mcm xde tarikh luput.

    ReplyDelete
  11. Badut mcm Heath Ledger punya Joker... COOL!

    ReplyDelete